Stort beslut.

Jag ska bli vegetarian. Japp. Jag bestämde mig idag under en föreläsning om etik. Föreläsaren nämnde då att man kunde leva både bättre och längre som vegetarian, bara som info till oss, vi pratade om slagt och anledningarna till att slagta djur. Då insåg jag något. Det finns inga anledningar för oss att använda djur som mat. Så tog jag det ett steg längre, jag gillar ju inte kött så mycket. Och ännu ett steg..jag ska sluta köpa kött. Jag kommer fortfarande äta om någon lagar det, men jag kommer inte köpa kött till mig. Kommer fortsätta köpa kött till råttorna men inte till mig.
Jag tror jag kommer må bra av det.
Jag är glad.



(bara för att det var så lustig så kommer jag inte rätta min stavning på "slagt" eg "slakt". Jag skrev slakt på danska helt omedvetet. Oj)

Kommentarer
Postat av: Behm

jag skulle också bli vegetarian...om inte jag bodde med min kompis som bara äter kött å vi köper mat ihop...men när jag bor med mig sj ska jag kanske bli det ^^ ...dock blir det nog fisk å sånt me..hm...jopps men inga söta djur^^

2009-09-18 @ 20:37:02
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0